Visit Finland kasvattaa SUOMEN TUNNETTuutta MAAILMALLA  

MEK tunnetaan markkinoinnissa nimellä Visit Finland. Visit Finlandin tärkeimpänä tehtävänä on saada Suomi mukaan yhä aikaisemmin matkustajan suunnittelu- ja haaveiluprosessiin ja lisätä Suomen tunnettuutta haluttavana matkakohteena. Keskeisenä tavoitteena on matkailutulojen maksimointi, ei niinkään yöpymisten määrä.

Markkinoinnin keskeisenä kanavana on visitfinland.com-verkkopalvelu sekä omat sosiaalisen median kanavat että näitä tukevat muut online-kanavat.

  • Imagomarkkinoinnin päätavoitteena on kasvattaa Suomen tunnettuutta ja haluttavuutta matkailumaana.
  • Tuotekampanjoilla, joihin yhteistyökumppanit voivat osallistua, vahvistetaan markkinoitavan alueen/matkailutuotteen imagoa ja kasvatetaan vierailujen määrää Visit Finlandin ja kumppaneiden verkkosivuilla. Näillä kampanjoilla voi olla myös muita yhteisesti sovittuja tavoitteita.
  • PR- ja mediatyön avulla tuetaan matkailu-Suomen kiinnostavuutta tiedotteiden, mediavierailujen ja kohdemaissa toteuttavien tapahtumien keinoin.
  • B2B-markkinoinnin tavoitteena on lyhyen ja pidemmän aikavälin myynninedistäminen ja liidien mahdollistaminen yhteistyökumppaneille.

Visit Finland -markkinointi suunnitellaan ja johdetaan Helsingistä.